کارگردان فیلم سینمایی «دل شکسته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما اگر سینمای ایران را به مثابه یک انسان فرض کنیم، سازمان سینمایی مغز این انسان و بنیاد سینمایی فارابی قلب این انسان محسوب می شود و از این رو اگر هریک از این دو نهاد آسیب ببینند می توانند سلامت او را به خطر بیندازند که متأسفانه امروزه ما شاهد ضعف های مشهود در عملکرد این هریک از آن ها هستیم.
وی ادامه داد: بنیاد سینمای فارابی از بدو تأسیس اش افتخارآفرینی های زیادی را برای سینمای ایران داشته و باعث شده که ما بتوانیم بخش اعظمی از افتخارات تاریخ سینمای بعد از وقوع انقلاب اسلامی را مرهون و مدیون عملکرد این دستگاه مهم سینمایی باشیم از این رو حال به دلیل آنکه برخی افراد ناکاربلد کمر به قتل و مرگ این بنیاد بسته اند نباید به افکار شوم و پلید آن ها دامن بزنیم و در عوض از مدیران سینمای کشور بخواهیم که هرچه سریعتر با به کارگیری مدیران قدرتمند بنیاد سینمای فارابی را احیاء کنند.
رویین تن خاطرنشان کرد: وقتی ما راجع به بنیاد سینمایی فارابی صحبت می کنیم در واقع راجع به آرمان های مان صحبت می کنیم؛ زمانی که بنیاد سینمایی فارابی تأسیس شد سینماگران ایران آرمان های زیادی را در اذهان خود داشتند و می خواستند با تأسیس این بنیاد هرچه سریعتر به آرمان ها و اهداف خود دست پیدا کنند اما متأسفانه از میانه راه با کجروی برخی از مدیران سینمای کشور بنیاد سینمایی فارابی با مشکلات زیادی مواجه شد که این مشکلات امروزه به حد اعلای خود رسیده و فارابی رسماً تبدیل به نهادی نیمه تعطیل در سینمای ایران شده که کارآیی مثبتی برای سینمای کشور در پی ندارد.
این فیلمساز سینمای کشور با بیان اینکه سینماگران دغدغه مند ایران خواهان رشد و اعتلا و درخشش مجدد بنیاد سینمایی فارابی هستند اظهار داشت: ما می خواهیم مسئولان سینمای کشور با به کار گماردن مدیران متعهد و متخصص کاری کنند که بنیاد سینمایی فارابی مجدداً محلی برای حمایت از همگی سینماگران کشور شود و ما شاهد آن باشیم که به جای آنکه برخی افراد خاص از حمایت های این بنیاد بهره مند می شوند اکثریت سینماگران می توانند از منافع آن استفاده کنند.
وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: صیانت از هنرمندان سینمای کشور وظیفه اصلی و بنیادین بنیاد سینمایی فارابی است که قطعاً با به روز کردن سیستم مدیریتی این بنیاد می توان به راحتی به آن دست پیدا کرد.
ارسال نظر